Spletni goljufi na  spletni strani Booking.com pod krinko ponudnika nastanitev objavijo zelo privlačen, a lažen oglas za oddajo apartmaja. Ker nastanitev oglašujejo na legitimni spletni strani, na prvi pogled izgleda, da je z oglasom vse v redu. A dvom vzbudi izjemna ponudba v oglasu. Navadno gre za luksuzen apartma z najnovejšo opremo, v centru mesta, ki se oddaja po izjemno nizki ceni. Ponudba tipa predobro, da bi bilo res, je vedno znak za alarm.

Slike v lažnih oglasih so pogosto ukradene, naslov je lahko povsem izmišljen ali pa tam sploh ni bivalnega objekta. Oboje lahko na enostaven način tudi preverimo in se zavarujemo pred prevaro. Objavljene fotografije lahko poiščemo na spletu z orodjema TinEye in Google Images. Lokacijo in naslov nastanitve preverimo pa na Google zemljevidih in uporabimo funkcijo ‘street view’ ter jo primerjamo s fotografijami v oglasu.

PO REZERVACIJI PREUSMERIJO KOMUNIKACIJO

Za prevaro je bistvena hitra preusmeritev komunikacije na kanale izven portala. Po rezervaciji nas goljufi kontaktirajo prek WhatsAppa ali katere druge platforme za hipno sporočanje. Obvestijo nas, da je bila rezervacija odpovedana zaradi težav s preverjanjem kreditne kartice na Bookingu, pri čemer lahko tudi sami dejansko odpovejo rezervacijo.

Ponudijo nam možnost, da nastanitev ponovno rezerviramo in plačamo preko povezave v sporočilu. Goljufi izvajajo dodaten pritisk in grozijo, da rezervacija ne bo uspešna, v kolikor takoj ne nakažemo denarja.

PODOBNE GOLJUFIJE TUDI PREK PORTALA AIRBNB

Podobne goljufije smo na Nacionalnem odzivnem centru za kibernetsko varnost SI-CERT v preteklosti zaznali tudi na portalu Airbnb. Goljufi namreč izkoriščajo tudi dobro ime te priljubljene platforme, ki sicer prav tako velja za zanesljivo in varno. Goljufi so žrtvi prek lažne domene poslali elektronsko sporočilo in z njo komunicirali izključno prek zasebnih sporočil.

Preden zaupamo takšnim sporočilom samo na podlagi imena podjetja Airbnb, bi se morali pozanimati o pogojih in pravilih poslovanja podjetja. Podjetje namreč jamči za rezervacijo in vračilo denarja samo takrat, ko uporabnik vse postopke opravi neposredno na njihovi spletni strani. Torej, ko uporabnik tam najde oglas, se s ponudnikom nepremičnine pogovarja samo prek klepeta na njihovi spletni strani (in ne v zasebnih sporočilih) in ko na strani tudi rezervira namestitev.

ZAŠČITITE SE PRED PREVARO

  1. Najdete odlično ponudbo, dobro vzdrževano in opremljeno počitniško nastanitev na odlični lokaciji po nenavadni nizki ceni. Če ponudba zveni predobro, da bi bilo res, bodite še posebej pozorni. Goljufi vedno nastavijo vabo, s katero želijo privabiti čim več potencialnih žrtev.
  2. Preverite ocene in mnenja uporabnikov. Ti lahko oceno podajo šele, ko so prenočili v izbrani nastanitvi. Če ocen ni, je to lahko znak, da gre za prevaro.
  3. Preverite fotografije v oglasu in naslov, na katerem naj bi se nastanitev nahajala. Pri tem uporabite tudi funkcijo ‘street view’ in zunanjost primerjajte z objavljenimi fotografijami.
  4. Lažni ponudnik bo komunikacijo iz legitimnega portala skušal čimprej preusmeriti na drug kanal, npr. Whatsapp ali elektronsko pošto. S ponudnikom vedno komunicirajte samo prek uradne platforme. Na sporočila, ki jih prejmete prek drugih kanalov, se ne odzivajte. Če vas kontaktirajo prek WhatsAppa, Vibra ali drugega programa za hipno sporočanje, sporočilo ignorirajte.
  5. Ne pozabite, da ste do vračila sredstev upravičeni le, če rezervacijo in plačilo opravite prek uradne platforme. Če vas skušajo prepričati, da plačate kako drugače, ne nakazujte denarja, obrnite se na pomoč uporabnikov platforme in jih prosite za nasvet. Upoštevajte pravila varne uporabe storitve, ki so objavljena na spletni strani Bookinga.

več na: https://www.varninainternetu.si/prevare-pri-rezervacijah-na-bookingu/